آزمایشگاه GIS&GIT

مهندسی فناوری اطلاعات مکانی|مهندسی نقشه برداری|GIS|GEOMATICS|GIT
آزمایشگاه  GIS&GIT

فعالیت های این سایت در زمینه فناوری اطلاعات مکانی و مهندسی نقشه برداری می باشد.ا

جهت تماس از طریق ای دی زیر اقدام نمایید.
telegram:@fazel_shahcheragh
تلفن تماس جهت مشاوره:09124320328
برنامه نویسی و اسکریپت نویسی GIS
آموزش و رفع اشکال ARCPY
طراحی وتوسعه اپلیکیشن های موبایل
طراحی و توسعه برنامه های دسکتاپ جی ای اس

سید فاضل شاه چراغ
مدرس دانشگاه
طراح و مجری پروژه های GIS



























آزمایشگاه GIS&GIT

مهندسی فناوری اطلاعات مکانی|مهندسی نقشه برداری|GIS|GEOMATICS|GIT





ساخت کامپیوتر کوانتومی توسط شرکت گوگل

پنجشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۴، ۰۱:۵۷ ب.ظ

از آنجا که جهان امروز با شتاب زیادی در حال پیشرفت است، دانشمندان همواره برای سرعت بخشیدن به امور روزمره به دنبال یافتن روش‌هایی نو هستند. محاسبات کوانتومی یکی از روش‌هایی است که می‌تواند جهان علم را متحول نماید. محققان در شرکت‌های متعدد از جمله شرکت گوگل (Google) به نتایج امیدوار‌کننده‌ای در زمینه‌ کامپیوترهای کوانتومی دست‌ یافته‌اند.

quantum-computers-could-make-todays-encryption-obsoleteاخیرا شرکت گوگل موفقیتش در زمینه‌ محاسبات کوانتومی را در بیانیه‌ای اعلام داشته است. این شرکت باور دارد که به یک الگوریتم کوانتومی دست یافته که قادر است مسائل را با سرعتی ۱۰۰ میلیون برابر روش‌های رایج حل کند. چنانچه این ادعا تصدیق شود، این کشف نه تنها می‌تواند منجر به مُدل هوش مصنوعی شرکت آی-روبات (iRobot) گردد، بلکه حتی برنامه‌های فضایی ناسا (NASA) را ارتقا خواهد بخشید.

در سال ۲۰۱۳، گوگل و ناسا در مجموعه‌ محاسباتی دی-ویو ایکس۲ (D-Wave X2) مشارکت نمودند. هر‌ چند که متخصصان در داخل و خارج این شرکت هنوز نتوانسته‌اند به‌طور قطعی ثابت کنند که دی-ویو از قلمرو‌ کوانتوم برای انجام محاسباتش بهره می‌برد، ولی احتمال داده می‌شود که این دستگاه اولین رایانه‌ کوانتومی کاربردی در جهان است.

بیانیه‌ شرکت گوگل به روش “آنلینگ کوانتومی(Quantum annealing)” می‌پردازد. این روش به‌گونه‌ای است که یک مقدار حداقل عمومی را برای یک عمل معین در برابر راه‌حل‌های احتمالی مشخص می‌کند. به‌عبارت دیگر، این روش بهترین و به‌صرفه‌ترین شیوه‌ کلی عملکرد را برای تکمیل یک کار با مجموعه‌ای از گزینه‌ها تعیین می‌نماید. اگرچه دو روش اولیه‌ ” آنلینگ شبیه‌سازی شده(Simulated Annealing)” و “کوانتوم مونت کارلو(Quantum Monte Carlo)” هر دو مجموعه‌های شبیه‌سازی شده‌ای هستند که روی سخت‌افزار‌های رایج اجرا می‌شوند، روش آنلینگ کوانتومی اخیراً زمینه‌ تحقیق را برای دانشمندان فراهم ساخته است.

maxresdefaultاز طرف دیگر، مجموعه‌ دی-ویو به صورت غیر‌قابل‌تغییری برنامه‌ریزی شده است تا روش آنلینگ کوانتومی را در آرایه‌ کوانتومی اجرا نماید. این شرکت اخیراً الگوریتم جدید آنلینگ کوانتومی یا همان کیواِی (QA) را آزمایش کرده است تا مفهوم آن را در مقابل مجموعه‌های متداولی که آنلینگ شبیه‌سازی شده و شیوه‌های مونت‌ کارلو را اجرا می‌کنند، ثابت نماید.

نتایج اولیه کار نشان می‌دهد که روش شرکت گوگل بر دو روش موجود دیگر به آسانی غلبه می‌کند زیرا می‌تواند یک تابع با ۱۰۰۰ متغیر دو‌تایی را تا ۱۰۰ میلیون برابر سریع‌تر حل نماید. با ورود به بازار، این محصول یک انقلاب فناوری ایجاد خواهد کرد که به‌وسیله‌ آن، محققان هوش مصنوعی می‌توانند مجموعه‌های یادگیری کامپیوتری هوشمند‌تر و با قدرت پاسخگویی بالاتری ایجاد کنند. همچنین شرکت ناسا می‌تواند از آن برای شبیه‌سازی پرتاب موشک یا تمام عملیات فضایی بهره گیرد. بنابراین، تمام علوم به‌وسیله‌ این فناوری ارتقا خواهند یافت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی