آزمایشگاه GIS&GIT

مهندسی فناوری اطلاعات مکانی|مهندسی نقشه برداری|GIS|GEOMATICS|GIT
آزمایشگاه  GIS&GIT

فعالیت های این سایت در زمینه فناوری اطلاعات مکانی و مهندسی نقشه برداری می باشد.ا

جهت تماس از طریق ای دی زیر اقدام نمایید.
telegram:@fazel_shahcheragh
تلفن تماس جهت مشاوره:09124320328
برنامه نویسی و اسکریپت نویسی GIS
آموزش و رفع اشکال ARCPY
طراحی وتوسعه اپلیکیشن های موبایل
طراحی و توسعه برنامه های دسکتاپ جی ای اس

سید فاضل شاه چراغ
مدرس دانشگاه
طراح و مجری پروژه های GIS



























آزمایشگاه GIS&GIT

مهندسی فناوری اطلاعات مکانی|مهندسی نقشه برداری|GIS|GEOMATICS|GIT





۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

GitHub

GitHub

معمولا GitHub را یک سایت اشتراک کد و ارائه خدمات یا یک شبکه اجتماعی مخصوص برنامه نویسان میدانند. هر دوی آنها میتوانند درست باشند، اما واقعا GitHub چیست؟

در قلب GitHub یک پروژه متن باز که توسط Linus Torvalds (خالق لینوکس) ایجاد شده است به نام Git وجود دارد. در واقع Git یک سیستم کنترل نسخه نرم افزار است. Matthew McCullough یکی از اعضای GitHub میگوید: Git مانند دیگر سیستم های کنترل نسخه، نسخه های نرم افزار را ذخیره، مدیریت و فراخوانی میکند. که البته بیشتر برای کدها استفاده میشود اما Git میتواند برای هر نوع فایل دیگری مانند یک فایل Word نیز استفاده شود.

در GitHub میتوان پروژه ها را تحت عنوان Repository ایجاد کرد. اما GitHub به جز امکان ایجاد repository ویژگی های دیگری مانند خط فرمان، رابط گرافیکی، بوجود آوردن همکاری در repositoryهای مختلف و غیره را میدهد.

در ادامه همراه ما باشید…

یکی از قابلیت های شاخص GitHub کپی کردن یک مخزن (repository) از اکانت کاربر اصلی به اکانت دیگر است که به آن Forking میگویند. سپس کاربر میتواند تغییرات مورد نظر خود را در مخزن ایجاد کند و میتواند تغییرات ایجاد شده را با اطلاع رسانی (pull request) به کاربر اصلی آن مخزن اعلام کند و کاربر اصلی میتواند با یک کلیک تغییرات را به مخزن اصلی منتقل کند (merge).

این سه ویژگی fork, pull request و merge هستند که GitHub را قدرتمند میکند. در گذشته برای اینکه یک کاربر بتواند تغییراتی را در یک پروژه متن باز ایجاد کند باید ابتدا آن را دانلود میکرد، سپس تغییرات لازم را اعمال کند، بعد از آن لیستی از تغییرات را به نام patch ایجاد و همراه پروژه به کاربر اصلی آن میفرستد. کاربر اصلی ابتدا باید به کاربر غریبه اعتماد کند سپس patch را مشاهده و در صورت درست بودن تغییرات را اعمال کند.

اما در GitHub زمانی که یک pull request رخ میدهد، کاربر اصلی میتواند پروفایل درخواست دهنده را ببینید و در صورت تایید(merge) به اعتبار درخواست کننده اضافه میشود. این اعتبار میتواند به عنوان یک روزمه شناخته شود.

سایت GitHub دارای ویژگی های دیگری نیز هست. اگر بر روی پروژه های متن باز کار میکنید GitHub اولین قدم مهم است که باید بردارید. بدست آوردن اعتبار و شهرت در دنیای برنامه نویسی با استفاده از GitHub امکان پذیر است.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۰۰
ADMIN