آزمایشگاه GIS&GIT

مهندسی فناوری اطلاعات مکانی|مهندسی نقشه برداری|GIS|GEOMATICS|GIT
آزمایشگاه  GIS&GIT

فعالیت های این سایت در زمینه فناوری اطلاعات مکانی و مهندسی نقشه برداری می باشد.ا

جهت تماس از طریق ای دی زیر اقدام نمایید.
telegram:@fazel_shahcheragh
تلفن تماس جهت مشاوره:09124320328
برنامه نویسی و اسکریپت نویسی GIS
آموزش و رفع اشکال ARCPY
طراحی وتوسعه اپلیکیشن های موبایل
طراحی و توسعه برنامه های دسکتاپ جی ای اس

سید فاضل شاه چراغ
مدرس دانشگاه
طراح و مجری پروژه های GIS



























آزمایشگاه GIS&GIT

مهندسی فناوری اطلاعات مکانی|مهندسی نقشه برداری|GIS|GEOMATICS|GIT





پرتاب موفقیت آمیز ماهواره گالیله

سه شنبه, ۸ دی ۱۳۹۴، ۰۲:۴۹ ب.ظ

اروپا اخیراً با پرتاب یک جفت ماهواره گالیله، سیستم ناوبری ماهواره ای خود را افزایش داد و تعداد ماهواره هایش را در مدت 9 ماه، دو برابر کرد. ماهواره های 11 و 12گالیله روز پنجشنبه 17 دسامبر 2015 (26 آذر 1394) با همدیگر به فضا پرتاب شد.

ششمین ماهواره های پرتاب شده گالیله کاملاً عملیاتی شده اند: کلیه مراحل سویوز (Soyuz) طبق برنامه، انجام شد، در مرحله بالاتر فرگات (Fregat) به نقطه اوج رسید و این جفت ماهواره حدود سه ساعت و چهل و هشت دقیقه پس از پرتاب، در مداری به ارتفاع 23,500 کیلومتری نسبت به زمین، قرار گرفتند.

مدیرکل آژانس ESA آقای جان ورنر (Jan Worner) اظهار داشت، با پرتاب این جفت ماهواره، اروپا تعداد ماهواره های گالیله خود را در عرض 9 ماه دو برابر کرد. در کنار ایستگاه های زمینی که در سراسر جهان قرار گرفته است، تکمیل این پیکره در حال تحقق است. طبق برنامه ریزی انجام شده، خدمات اولیه گالیله سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، و این مهم، اهمیت این سرمایه گذاری خردمندانه را به اثبات می‌رساند.

ارائه خدمات جهانی

مدیر بخش فعالیت های مربوط به ناوبری ماهواره ای گالیله، آقای دایدیر فایور (Didier Faivre) گفت: "عملکرد بسیار خوب این ماهواره ها، همانطور که روی زمین اندازه گیری شده است، به اروپا این امکان را می دهد که به کلوپ ارائه دهندگان خدمات جهانی سرویس های ناوبری ماهواره ای ملحق شوند." وی همچنین افزود: "تولید، آزمایش و پرتاب بقیه ی ماهواره ها در حال حاضر براساس برنامه، روندی یکنواخت دارد. سپس بعد از تعطیلات تابستانی در سال 2016، روند پرتاب ماهواره ها با اولین سه موشک سفارشی آریان 5 که می تواند هر بار به جای دو ماهواره، چهار ماهواره را در مدار قرار دهد، افزایش خواهد یافت."

این ماه دهمین سالگرد پرتاب اولین ماهواره ناوبری اروپا یعنی GIOVE-A (در 28 دسامبر 2005) است.  این ماهواره از فرکانسهای رزرو شده خاص برای گالیله حفاظت کرد و داده ها را برروی مدار با ارتفاع متوسط جمع آوری و سخت افزارهای ماهواره را در حین پرواز آزمایش نمود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۸
ADMIN

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی