آزمایشگاه GIS&GIT

مهندسی فناوری اطلاعات مکانی|مهندسی نقشه برداری|GIS|GEOMATICS|GIT
آزمایشگاه  GIS&GIT

فعالیت های این سایت در زمینه فناوری اطلاعات مکانی و مهندسی نقشه برداری می باشد.ا

جهت تماس از طریق ای دی زیر اقدام نمایید.
telegram:@fazel_shahcheragh
تلفن تماس جهت مشاوره:09124320328
برنامه نویسی و اسکریپت نویسی GIS
آموزش و رفع اشکال ARCPY
طراحی وتوسعه اپلیکیشن های موبایل
طراحی و توسعه برنامه های دسکتاپ جی ای اس

سید فاضل شاه چراغ
مدرس دانشگاه
طراح و مجری پروژه های GIS



























آزمایشگاه GIS&GIT

مهندسی فناوری اطلاعات مکانی|مهندسی نقشه برداری|GIS|GEOMATICS|GIT





 پروژه اندازه گیری انرژی خورشیدی بر روی بام ساختمان ها 

شرکت گوگل خدمات جدید خود را راه اندازی کرد. با این خدمات، صاحبان املاک که تمایل به نصب پنل های خورشیدی بر روی پشت بام های خود را دارند، می توانند انرژی خورشیدی محدوده بام ملکشان را محاسبه نمایند. هدف شرکت گوگل از راه اندازی چنین پروژه ای کمک به مردمی است که قصد دارند در ملکشان از انرژی خورشیدی استفاده نمایند. "پروژه انرژی خورشیدی بام ساختمان" داده های جامع گوگل را برای تهیه نقشه و محاسبه منابع، در اختیار مالکین می گذارد تا بتوانند به بهترین نحو میزان انرژی خورشیدی محدوده ی ملکشان را محاسبه کنند.

زمانیکه کاربر نشانی منزل خود را وارد می کند، پروژه انرژی خورشیدی بام آن ساختمان را در گوگل مپ شناسایی می کند و با اطلاعاتی که از سایر پایگاه های داده استخراج می نماید، ادغام نموده، یک تحلیل اختصاصی برای آن ساختمان ارائه می نماید. به کمک این پروژه میزان انرژی که با بام ساختمان در یک سال برخورد می کند، محاسبه می گردد، و در این راستا از نقشه ها و تصاویر هوایی پایگاه داده گوگل، مدل سه بعدی سقف ساختمان، سایه های ناشی از ساختمان های مجاور و درختها، مکان های ممکن خورشید در طی سال و الگوهای دما و سابقه وجود ابر در آسمان که ممکن است بر تولید انرژی خورشیدی تأثیر بگذارد، به کار گرفته می شود.

اگر کاربر جزئیات میانگین قبض برق خود را نیز اعلام کند، این سرویس می تواند محاسبه نماید که مالک تا چه میزان می تواند در صرف هزینه صرفه جویی کند. سپس این شرکت کاربر را راهنمایی می کند تا از فروشندگان محلی، پنل های خورشیدی دریافت نمایند.

پروژه انرژی خورشیدی بام ساختمان فقط در منطقه خلیج سان فرانسیسکو(San Francisco)، فرسنو (Fresno) و بوستون (Boston)، ایالات متحده (USA) موجود است، اما انتظار می رود، در ماه های آینده دامنه خدمات این شرکت گسترده تر شده، سایر مناطق را نیز پوشش دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی